본문 바로가기

여행/2011.8 中國 蓬莱, 龙口, 栖霞, 烟台

첫째날

이른 아침, 순대국 한그릇으로 배를 채우고 나서 인천공항을 향했다.
(After I had Soondae soup early in the morning, I went to Incheon international airport.)

지난번에 와봤기 때문에, 체크인 하는데에는 어려움이 없었다.
(I had went to it before, I didn't suffer from Check-in.)




내가 탔던 중국 동방항공. 기내식이다. 왼쪽 상단 요리에 샹차이가 있긴 했지만 그럭저럭 먹을만 했다.
(I took a China Eastern Airlines. This is airline food. Although there was xiāngcài on the upper
 left side dish, I could eat it somehow.)




도착한 옌타이 라이산 국제공항. 다행히도 우려했던 악천후는 아니었다.
(I arrived Laishan international airport located in Yantai. Fortunately, there wasn't inclement weather
 that I worried.)

처음에 도착했을 때, 공항버스를 이용하고 싶었지만 그 자리엔 아무것도 없었다.
(First I arrived, I wanted to use airport bus there isn't it.)

하지만 공항버스 기사의 친절한 안내로 표를 구입하고 옌타이 시외버스 터미널로 이동할 수 있었다.
(But I bought a bus ticket after a bus driver introduced kindly. Then, I could go to Yantai terminal.)

옌타이 시외버스 터미널까지 걸리는 시간은 25분 정도이고 표값은 10위엔이 들었다.
(Spending time for going to Yantai terminal is about 25 minutes and the price of ticket is 10 Yuan.)

봉래시로 가는 버스를 탔다. 봉래시로 가는데에는 1시간 30분 정도가 소요되고, 18위엔이 든다.
(We took a bus for Penglai. It lasts 1 hour and 30 minutes and the price of ticket is 18 Yuan.)

봉래 시외버스 터미널에 도착 후, 인터넷에서 조사했던 숙소를 향해 걸음을 재촉했다. 25분 정도가 소요되었다.
(After I arrived Penglai terminal, we quickened our pace toward lodging which had researched
 on the internet. It lasts 25 minutes.)

우리는 삼선산풍경구에서 도보로 10분정도 소요되는 곳에 숙소를 잡았다.
(We stayed at a lodging which lasts for 10 minutes from the scenic spot of xiānshān.)

우리가 원했던 숙소는 없었다. 하지만 다행히도 많은 민박집들이 있었고 저렴하고 쓸만한 방을 구할 수 있었다.
(There wasn't our lodging which had wanted. But fortunately, there was many B&B and we could get
 a lodging which is reasonable price.)

숙소에 짐을 풀고나서, 주위 환경을 다시한번 둘러본 후 우리가 향했던 곳은 쌀국수 가게였다.
(After unpacked our baggage, we looked around surroundings. Then, we went to the rice of noodle
 restaurant.)

봉래시 터미널 주위에는 쌀국수 가게가 줄지어 있었다.
(There is the rice of noodle restaurant around the terminal of Penglai.)

중국은 먹거리가 참 저렴하다. 특히 내가 샀던 600ml 칭다오 맥주는 4위엔밖에 하지 않았다.
(There is cheap food in China. Espically, the price of Qingdao beer which has 600ml of capacity bought
 by me is 4 Yuan.)

필요한 물품을 쇼핑한 후에, 발마사지로 피로를 풀고 우리는 첫번째날 일정을 마무리하였다.
(After we bought necessaries, we got a foot massage and finished our schedule of 1st day.)

'여행 > 2011.8 中國 蓬莱, 龙口, 栖霞, 烟台' 카테고리의 다른 글

넷째날(上)  (0) 2011.08.29
셋째날  (0) 2011.08.21
둘째날(下)  (0) 2011.08.16
둘째날(中)  (0) 2011.08.16
둘째날(上)  (0) 2011.08.14